Gigantyczna żyła a wniej uczniowie wielkości krwinki czyli...wirtualna rzeczywistość :)
Treść
Korzystanie z wirtualnej rzeczywistości w Naszej szkole to wciąż nowość. Na świecie to nowoczesne rozwiązanie jest z powodzeniem wykorzystywane na każdym szczeblu edukacji, tj. na poziomie podstawowym, w szkołach średnich, jak i na uczelniach wyższych.
W ciągu ostatnich lat przeprowadzono liczne badania nad efektywnością lekcji prowadzonych z użyciem wirtualnej rzeczywistości. Naukowcy dysponują przekonującymi dowodami, że to dobry sposób, by wprowadzać uczniów w świat nauki, szczególnie nauk ścisłych. Opublikowane w 2018 r. wyniki badań przeprowadzonych na Uniwersytecie Kalifornijskim wskazują, że lekcje prowadzone z użyciem wirtualnej rzeczywistości budziły w uczniach większe zainteresowanie i motywację do pracy, niż te oparte na tardycyjnych metodach.
Uczniowie klasy siódmej rozpoczynając omawianie rozdziału biologii, dotyczącego układu krwionośnego dzięki okularom VR znaleźli się w gigantycznej ludzkiej żyle, gdzie byli wielkości krwinki :)
W tej sekcji uczniowie mogli badać, obserwować i porównywać poszczególne typy elementów morfotycznych oraz określać ich funkcje. Zajęcia wzbudzały u uczniów pozytywne emocje i wnikliwość tematu.