Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Wycieczka klasy II i III

Treść

W dniu 25 października uczniowie klasy II i III odbyli wycieczkę do Krakowa w ramach Przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki pn. ,,Poznaj Polskę”. Wczesnym rankiem, wyposażeni w dobry humor i energię ruszyliśmy w drogę. Pogoda nam sprzyjała, toteż zwiedzanie Krakowa przebiegało sprawnie i efektywnie. Rozpoczęliśmy od Zamku Królewskiego. Pan Przewodnik oprowadził nas po Kościele Katedralnym: byliśmy przy Ołtarzu z relikwiami Św. Stanisława, Św. Floriana i Św. Jadwigi- naszej Patronki, zeszliśmy do podziemi, gdzie znajdują się krypty ze szczątkami królów Polski, obejrzeliśmy dziedziniec zamkowy. Największą atrakcją było jednak wspinanie się po schodach na wieżę z Dzwonem Zygmunta. Niektórzy mieli obawy, lecz dzielnie stawili czoło wyzwaniu. Trudy nasze wynagrodziły piękne widoki z wieży na panoramę miasta. Duże wrażenie na wszystkich zrobiła też Smocza Jama i sam Smok, ziejący ogniem. Później przeszliśmy na dziedziniec Collegium Maius, gdzie mieliśmy możliwość zobaczyć zaaranżowane przejście Św. Jadwigi i dworzan przy dźwiękach ,,Gaudeamus Igitur”- oczywiście były to figury na podobieństwo naszej Patronki i jej współczesnych. Zatrzymaliśmy się jeszcze na Rynku Głównym przy pomniku Adama Mickiewicza, Sukiennicach i Kościele Mariackim. Po tych wszystkich emocjach odpoczęliśmy przy pysznym obiedzie. To jednak nie był koniec naszych ,,przygód z Krakowem”. Jeszcze spacerkiem przeszliśmy do Ogrodu Botanicznego, który jest najstarszy w Polsce. Tam, mimo jesiennej pory podziwialiśmy rośliny rzadko, lub wcale nie występujące w Polsce. Wszyscy zmęczeni, ale zadowoleni i pełni wrażeń wróciliśmy do szkoły w godzinach wieczornych.