Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Wycieczka klas V-VI

Treść

Uczniowie klas V-VI wraz z opiekunami wybrali się na 2-dniową wycieczkę do Wrocławia, która była dofinansowana z projektu „Podróże z klasą”. Po dotarciu do Wrocławia w pierwszej kolejności zwiedziliśmy jego najstarszą część czyli Ostrów Tumski, gdzie podziwialiśmy piękną katedrę oraz spacerowaliśmy po moście Tumskim (moście miłości, na którym jeszcze niedawna wisiało mnóstwo kłódek zawieszanych przez zakochane pary).

Nieopodal katedry uczniowie znaleźli pierwszą rzeźbę krasnala, których we Wrocławiu jest ponad 1000. Z każdego kolejnego napotkanego krasnala bardzo się cieszyli, ponieważ zależało im na odnalezieniu jak największej ich liczby.

Następnie z przewodnikiem ruszyliśmy szlakiem najpiękniejszych zabytków, między innymi: Rynek, Pręgierz, Starówka, Ratusz, Jaś i Małgosia - budynki, które wyglądają jak domki z piernika.

Następnie udaliśmy się na udaliśmy się do Muzeum Narodowego, w którym obejrzeliśmy eksponaty rzeźb i obrazów.

Kolejnym punktem zwiedzania była Panorama Racławicka. Najpierw obejrzeliśmy makietę, która przedstawiała położenie wojsk polskich i rosyjskich podczas bitwy pod Racławicami. Następnie ciemnym tunelem ruszyliśmy do głównej sali, w której znajdował się obraz - słynny relikt XIX- wiecznej kultury narodowej. Oczom naszym ukazało się niezwykłe dzieło stworzone przez zespół malarzy. Wyjątkowość tego miejsca polega na tym, że obraz zajmuje całą powierzchnię ścian. Przed płótnem leżą przedmioty, które są idealnie dopasowane do obrazu.

Po emocjonującym  i pełnym wrażeń dniu dotarliśmy na miejsce noclegowe.

W drugim dniu wycieczki udaliśmy się do „Hydropolis” - Centrum Nauki o Wodzie, które łączy walory edukacyjne z nowoczesną formą wystawienniczą. Ekspozycja poświęcona wodzie mieści się w XIX- wiecznym podziemnym zbiorniku wody czystej. Wystawa podzielona jest na 7 stref tematycznych. Każda z nich pokazuje wodę w innym aspekcie. Następnie odwiedziliśmy afrykarium, będące oceanarium z olbrzymim kompleksem basenów, akwariów i wybiegów dla zwierząt. W warunkach zbliżonych do naturalnych zamieszkują tam ryby, gady, ssaki, a nawet owady. Po afrykarium przyszedł czas na zoo, które jest największym ogrodem zoologicznym w Polsce. Uczniowie byli pod wrażeniem ilości i różnorodności spotkanych gatunków zwierząt. Ostatnim punktem wyprawy była  fontanna we , otoczona pergolą, przy Hali Stuleciach. Jest największą fontanną w Polsce i jedną z największych w Europie.

Zmęczeni ale zadowoleni pożegnaliśmy Wrocław, który pozostanie na długo w Naszej pamięci.