Przejdź do treści
DŚ5
Przejdź do stopki

Październik 2022

Październik 2022

Treść

Wirtualna lekcja matematyki
W ramach Programu #Laboratoria Przyszłości na lekcji matematyki uczniowie klasy V doskonalili umiejętność szacowania z wykorzystaniem okularów VR. Oglądali obrazy między innymi ze stadionu Bayern Monachium, rafy koralowej Wyspy Amedee, czy targu w Jordanii. Wzmacniali tym samym umiejętność liczenia na różne sposoby, włączając w to grupowanie, w celu uzyskania poprawności i wydajności. Na zajęciach z wirtualną rzeczywistością uczniowie uzyskali odpowiedzi na pytania: Co to znaczy oszacować? Dlaczego jest to użyteczna umiejętność? Czy są takie sytuacje, gdy lepiej jest szacować niż liczyć? A co z sytuacjami, gdy naprawdę musimy liczyć, a samo oszacowanie nie wystarczy?  Najtrudniejsza do oszacowania dla  uczniów okazała się ilość przedmiotów na obrazie ze stadionu Bayern Monachium.

 

Zajęcia świetlicowe z robotem PHOTON

Podczas jednych z zajęć świetlicowych uczniowie poznali Photona i jego możliwości.

Photon to interaktywny robot edukacyjny, który dzięki aplikacji mobilnej oraz powiązanymi z nią doświadczeniami i eksperymentami wprowadza dzieci w świat nowych technologii. W ten sposób rozwija kreatywność, zdolność logicznego myślenia oraz ułatwia poznawanie podstaw programowania.

 

Dzieci dowiedziały się w jaki sposób porusza się robot, jak zmienia kolory i jakie może wydawać dźwięki. Uczniowie, jako wstęp do programowania, uczyli się poruszać Photonem. Wszyscy świetnie się bawili ucząc się nowych rzeczy.

@LaboratoriaPrzyszlosci

#LaboratoriaPrzyszłości i #LaboratoriaPrzyszlosci,

85861